دکتر فاروق صفی زاده، ابر نابغه ایرانی!!

  • ۸۵۴۹

زندگی نامه فاروق صفی زاده

دکتر فاروق صفی زاده متولد 1346 در استان آذربایجان غربی - و ظاهرا اهل سنت- است. فاروق صفی زاده بنا بر ادعای خودش علاوه بر لیسانس و فوق لیسانس الهیات و معارف، دارای 6 دکتری و 2 فوق دکتری است. وی تا کنون 2000 مقاله نوشته است. (منبع)

فاروق صفی زاده - دکتر فاروق صفی زاده کیست؟ - پیج اینستاگرام فاروق صفی زاده - کانال تلگرام پروفسور فاروق صفی زاده - زندگینامه دکتر فاروق صفی زاده - دانلود آثار دکتر فاروق صفی زادهدر خصوص تعداد کتابهای تالیفی او، سه روایت وارد شده است!:

1- بنابر اولین روایت که در وبلاگ شخصی فاروق صفی زاده آمده، وی تا سال 1390 حدود 320 جلد کتاب نوشته است.

فاروق صفی زاده - دکتر فاروق صفی زاده کیست؟ - پیج اینستاگرام فاروق صفی زاده - کانال تلگرام پروفسور فاروق صفی زاده - زندگینامه دکتر فاروق صفی زاده - دانلود آثار دکتر فاروق صفی زاده

 

2- بنا بر دومین روایت که در خبرگزاری فارس منتشر شده، وی تا سال 1391، 347 کتاب نوشته است. (یعنی در طول این یکسال 27 جلد کتاب چاپ کرده است.)

فاروق صفی زاده - دکتر فاروق صفی زاده کیست؟ - پیج اینستاگرام فاروق صفی زاده - کانال تلگرام پروفسور فاروق صفی زاده - زندگینامه دکتر فاروق صفی زاده - دانلود آثار دکتر فاروق صفی زاده

 

3- طبق روایت سوم که در اینستاگرام برنامه تلویزیونی «خانه شما» (شبکه شما) منتشر شده، فاروق صفی زاده تا سال 1394 حدود 540 جلد کتاب نوشته است. یعنی طی دو سه سال، حدود 200 کتاب به چاپ رسانده است. حدودا ماهی 5 کتاب. هر هفته یک کتاب بیرون داده اند. حقیقتا سال پر برکتی را پشت سر گذاشته اند.

فاروق صفی زاده - دکتر فاروق صفی زاده کیست؟ - پیج اینستاگرام فاروق صفی زاده - کانال تلگرام پروفسور فاروق صفی زاده - زندگینامه دکتر فاروق صفی زاده - دانلود آثار دکتر فاروق صفی زاده

فاروق صفی زاده همچنین مدعی است که در سن 24 سالگی به درجه اجتهاد در فقه شافعی نیز رسیده و یک رساله توضیح المسائل هم در پاکستان چاپ کرده است. (و قاعدتا الان باید مفتی و مرجع تقلید هم باشد.). صفی زاده هم اکنون نیز در حال طی کردن مراحل و پله های موفقیت با سرعت نور است!

زمان لازم برای پژوهش های فاروق صفی زاده، حداقل 100 سال!

به راستی راز موفقیت این ابر نابغه ایرانی در این سن و سال نسبتا کم چیست؟ آیا فاروق صفی زاده از قدرت های ماورایی یا ارتباط با ارواح و اجنه برخوردار است؟ برای این حجم از کار علمی توسط یک انسان عادی، حداقل باید بیش از 100 سال عمر مفید کرد. محاسبات نشان می دهد:

فاروق صفی زاده اگر برای هر کتابش فقط دو ماه وقت گذاشته باشد، در واقع 58 سال از عمرش را مشغول نوشتن کتاب بوده است. اگر برای هر مقاله فقط 5 روز وقت گذاشته باشد، 27 سال از عمر خود را مشغول نگارش مقاله بوده است. صفی زاده مدعی است با ده زبان هم آشنایی کامل دارد، (منبع) که اگر برای هر زبان شش ماه وقت گذاشته باشد، حدود 5 سال از عمرش را هم صرف زبان آموزی کرده است. اگر برای هر یک از لیسانس و فوق لیسانس و 6 دکتری و 2 فوق دکتری هم، در بعیدترین فرض دو سال وقت گذاشته باشد، جمعا 20 سال صرف آموزش آکادمیک کرده است.

بنا بر این فرضیات، (با صرف نظر از آموزش ابتدایی و راهنمایی و متوسطه) فاروق صفی زاده اگر از لحظه تولد هم شروع به نوشتن کتاب و مقاله کرده باشد، باز هم 57 سال کم می آید و او باید الان 109 سال داشته باشد نه 52 سال. نبوغ و اقدامات او غیرطبیعی و غیر قابل باور است.

راز موفقیت فاروق صفی زاده

اما حقیقتا راز موفقیت این فوق پروفسور، که برخی از قول او گفته اند  70 درصد جانبازی دارد (منبع) چیست؟ کنکاش ها در آثار فاروق صفی زاده نشان می دهد، برخی آثار او شباهت زیادی به آثاری دارد که سال ها پیش توسط دیگران به چاپ رسیده است. این شباهت ها به گونه ای است که بسیاری از صفحات برخی آثار او بعضا مطابقت صددرصدی و بعضا مشابهت با آثار دیگران دارد. در این باره سه احتمال وجود دارد:

احتمال اول، شاید دیگران از آثار او کپی برداری کرده اند. با توجه به اینکه معمولا آثار دیگران، پیش از کتاب های فاروق صفی زاده به چاپ رسیده، این احتمال بعید بنظر می رسد.

احتمال دوم، شاید صفی زاده اقدام به سرقت علمی و کپی برداری از آثار و زحمات علمی دیگران کرده که در این صورت این عمل، رفتار بسیار زشتی است که باید از سوی صاحبان آثار حتما پیگیری شود.

احتمال سوم، فاروق صفی زاده بدون آگاهی از آثار دیگران، صرفا اقدام به موازی کاری کرده است. این ها صرفا سه احتمال است و ممکن است هر سه احتمال غلط باشند.

فاروق صفی زاده - دکتر فاروق صفی زاده کیست؟ - پیج اینستاگرام فاروق صفی زاده - کانال تلگرام پروفسور فاروق صفی زاده - زندگینامه دکتر فاروق صفی زاده - دانلود آثار دکتر فاروق صفی زاده

برای نمونه کتاب «خود آموز خط و زبان عبری» اثر فاروق صفی زاده که انتشارات «ایران جام» آن را به چاپ رسانده، جز چند صفحه ابتدایی، باقی مطالب مشابهت زیادی با مجموعه ای دارد که تحت عنوان «عبری بیاموزیم» توسط انجمن کلیمیان تهران تهیه شده است. (منبع) این مجموعه متشکل از سلسله مقالات «عبری بیاموزیم» اثر رحمن دلرحیم و آرش آبائی است که در نشریه بینا از سال 1378 تا 1389 منتشر شده است. (منبع)

فاروق صفی زاده - دکتر فاروق صفی زاده کیست؟ - پیج اینستاگرام فاروق صفی زاده - کانال تلگرام پروفسور فاروق صفی زاده - زندگینامه دکتر فاروق صفی زاده - دانلود آثار دکتر فاروق صفی زاده

چنانکه مشاهده می شود، بسیاری از صفحات این دو اثر، گویا فتوکپی از یکدیگرند.

طبق آنچه ذکر شد، اگر اتهام اول مبنی بر کپی برداری از آثار دیگران صحیح باشد، فاروق صفی زاده مرتکب جرم «چاپ آثار دیگران به نام خود» شده است. مطابق ماده 23 قانون حمایت از مولفان و مصنفان و هنرمندان مصوب 1348 هر کس تمام یا قسمتی از اثر را به نام خود نشر، پخش یا عرضه کند علاوه بر جبران خسارت، به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم خواهد شد. قابل ذکر است که اینجانب صحت این احتمال را تایید نکرده و تاکید می کنم تشخیص این امر با مقام قضایی است و ما هیچ اتهامی به هیچ شخصی وارد نمی کنیم.

فاروق صفی زاده - دکتر فاروق صفی زاده کیست؟ - پیج اینستاگرام فاروق صفی زاده - کانال تلگرام پروفسور فاروق صفی زاده - زندگینامه دکتر فاروق صفی زاده - دانلود آثار دکتر فاروق صفی زاده

فاروق صفی زاده - دکتر فاروق صفی زاده کیست؟ - پیج اینستاگرام فاروق صفی زاده - کانال تلگرام پروفسور فاروق صفی زاده - زندگینامه دکتر فاروق صفی زاده - دانلود آثار دکتر فاروق صفی زادهبرخی افراد آگاه نیز اظهار داشته اند که بعضی از کتاب های فاروق صفی زاده شباهت زیادی به آثاری دارد که یا نویسندگان آن آثار از دنیا رفته اند و یا آن آثار در خارج از کشور منتشر شده است. به طور مثال وی کتابی تحت عنوان «کبالا عرفان آریایی یهود» با نام خود منتشر کرده است که تمام بخش عرفان یهودی آن - که بیش از نیمی از کتاب را تشکیل می دهد،- عینا متن حروفچینی شده ی کتابی است با عنوان «کبالا برای همه» اثر فیلیپ برگکه به فارسی در امریکا به چاپ رسیده است. (این ادعا برای ما اثبات نشده و مجددا تاکید می شود ما هیچ اتهامی را علیه فاروق صفی زاده وارد نمی دانیم.)

در خصوص دسته ای دیگر از آثار پروفسور فاروق صفی زاده باید گفت، برخی کتاب های او جزء آثار علمی به شمار نرفته و ارزش آن ها، همتراز با کتاب های «رنگ آمیزی کودکان» است. بطور مثال وی کتابی تحت عنوان «آثار و خدمات علمی فرهنگی پروفسور دکتر فاروق صفی زاده» به چاپ رسانده که جز مشتی مطالب شخصی و بی ارزش، چیز دیگری در بر ندارد. این کتاب تنها 40 صفحه دارد! (منبع)

و اما اندر احوالات 2000 مقاله فاروق صفی زاده...

اما در خصوص 2000 مقاله دکتر فاروق صفی زاده این اطمینان را داریم که بسیاری از آن ها هیچ استناد و ارجاع صحیح یا دقیقی ندارند. از این رو بسیاری از مقالات وی غالبا ادعاهای بی پایه و صرفا گزافه گویی و فرضیه های پوچ و بی ارزش است.

صفی زاده خود را «پروفسور» می نامد. چنانکه می دانیم لقب پروفسور به «استاد تمام» در مراکز علمی و دانشگاهی اطلاق می شود. این در حالیست که فاروق صفی زاده فاقد چنین درجه ­ی علمی است. از این جهت نیز بر او انتقاد وارد است. اما در نهایت آیا صفی زاده یک نابغه است یا یک متقلب بزرگ؟ این سوالی است که پاسخ آن از عهده ما خارج بوده و ما هیچ اتهامی را علیه او مطرح نکرده و تشخیص امر را به مقام قضایی صالح واگذار می کنیم.

سخن پایانی...

در پایان باید گفت واقعا مایه تاسف است که چنین شخصیتی مرجع علمی کوروش پرستان و ملی گرایان افراطی است. در صفحات متعدد ملی گراهای افراطی، بسیار مشاهده شده که این افراد برای اثبات ادعاهای خود به سخنان حضرت علامه فاروق صفی زاده استناد کرده اند. همین موضوع خود نشان می دهد این جناح کوچک از حیث پشتوانه علمی و تاریخی، چقدر ضعیف و بی ریشه و بی بنیه است.

فهرست کتاب های ثبت شده ی صفی زاده از لینک زیر قابل مشاهده است. مستدعی است صاحبان آثار و نویسندگان محترم چنانچه آثار مشابه خود را در فهرست آثار علامه! مشاهده کردند، حتما به مراجع قضایی شکایت ببرند تا تکلیف این وضع روشن گردد.

+فهرست آثار علامه فاروق صفی زاده


سید ابوالفضل ساقی

3 بهمن 1398

  • س _ پور اسد
    ۰۳ بهمن ۹۸ ، ۲۱:۴۴

    سلام سیدجان .... از آنجا که پیگیری مدعی العموم فعلا" قائم به شکایت شاکی خصوصی است ... با این حال و روز دستگاه قضا و بی سروسامانی بازار خرید و فروش عناوین و مدارک دانشگاهی .... آنچه البته بجایی نرسد ! فریاد است ... صدا و سیما هم که نشان داده ید طولایی در دامن زدن به معرفی اینگونه مطالب مشکوک و شبه ناک دارد (نظیر معرفی کودک ایرانی نابغه که با کمپانی تسلا همکاری دارد در برنامه ناموثق رشیدپور و .... )پیگیری و تحقیق هم که بماند...

    والامر الیکم

    پاسخ سردبیر:
    سلام و رحمت خدا بر شما... حق با شماست و بنده که غیر ذی نفع هستم دستم به جایی بند نیست. لکن با چندنفر از نویسندگان آثار تلفنی صحبت کردم و قول پیگیری داده اند، تا ببینیم چه می شود. زمانی تصمیم گرفتم چنین مطلبی بنویسم که کسی پیام داد و از من آدرس ایمیل جناب علامه را برای راهنمایی و مشاوره خواسته بود.
    ممنونم از حضور و همراهی شما...
  • اوریا
    ۲۴ فروردين ۹۹ ، ۱۷:۴۵

    بنده به شخصه فکر میکنم مورد ایشان از سنخ مورد آقای مجتبی شرکا معروف به ارد بزرگ (!) است: گنده سازی یک بدبخت که خودش ابزار و آلت دستی بیش نیست، از طرف برخی نهادهای داخلی برای برخی همسایه های خارجی مثل افغانستان و هندوستان با اهداف خاص. بیخیال باشید

  • صدرا
    ۱۶ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۱۰

    آقا سیّد مطالبی که درج فرموده بودید، رؤیت شد. فارغ از چند و چون عقاید، نوشته های جنابعالی به تبعیت از جناب پورپیرار بود. بحث کوروش کبیر به روایت مفسرین و علمای تاریخ،ذوالقرنین قرآن کریم است. و ایرانیان به روایت رسول مکرم اسلام (ص)، «حب الوطن من الایمان» وطن خود را دوست میدارند و کوروش کبیر را بایست بر مبنایِ زمان و مکان قضاوت کرد. کوروش کبیر تابع پیامبر زمان خویش بوده است. در باب استاد صفی زاده یقیناً حضرتعالی به علم لُدن باور دارید و ایراد اتهام در باب کپی قطعاً کذب محض بوده و برچسبی ناچسپیدنی است. ایراد اتهام بر مبنای تعلقات گروهی و حزبی و عقیدتی ناروا و نابخشودنی است. «الغیبه اشد من الزنا»

    پاسخ سردبیر:
    سلام و تشکر از نظر خوبتان
    1-مدت ها قبل در پست «ایران یا اسلام؟» عقیده ام را راجع به ملی گرایی بیان کرده ام و تاریخ شکوهمند ایران باستان مورد افتخار بنده بوده و عقاید اشخاص افراطی همچون پورپیرار ابدا مورد تایید من نیست.
    2-مفسرین و علما نه، بلکه تنها عده ای از مفسرین از روی قرائن (و نه شواهد) حدسیات و فرضیاتی راجع به ذوالقرنین بودن کوروش ارائه کرده اند که قابل اثبات نیست. (اگر چه قابل نفی هست ولی به آن ورود نمی کنم.)
    3-ما مستندات مان را راجع به احتمال کپی کاری صفی زاده ارائه کردیم، شما چه مستندی برای حکم برائت دارید؟
    4- اتهام تعلقات گروهی و ... از طرف ما نبوده و کاربران اظهار نظر کرده اند. با آرزوی موفقیت
  • حسین آریازند
    ۰۹ مهر ۹۹ ، ۲۲:۱۷

    به نام خدا

    در کشور تکه تکه شده ما ایران مسخره کردن دیگران بویزه نوابغ کاری رایج است و آسان . من جند اثر از استاد صفی زاده را در تارنمای خودم پس از کوتاه کردن و ویرایش وارد و منتشر کردم ومورد استقبال نیز قرار گرفت.خودم هم نتوانستم آنها را غیر علمی بدانم . امیدوارم تعداد این نوابغ زحمت کش وپرکار در کشور ما ایران بیشتر  شود که جای خوشحالی دارد.در کشور ما بدنبال رستاخیز های گذشته اکنون دارد رستاخیز تازه ای بوسیله فرزندان این کشور انجام می گیرد که یاد گذشته این کشور را زنده می کند.

  • سلیمانی
    ۱۷ آذر ۹۹ ، ۱۲:۵۴

    سلام وقت بخیر بنده سلیمانی هستم دانشجوی تاریخ دانشگاه تهران در خصوص خط عبری مزاحمتان می شوم لطف می کنید ایمیل یا شماره واتس اپ اقای دکتر فاروق صفی زاده را به بنده بدهید ؟ 

  • مرتضی شیدوش
    ۳۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۱۵
    سلام ضمن تشکر از دقت و نگرش شما
    امکاان معرفی خوداتن را بع طور کامل داشته باشیم برای درک بیشتر نوع نگرشتان خوشحال خواهم شد البته با توجه به نوع انتقاد شما از استاد فاروق صفی زاده بسیار متعجب گردیده ام ایشان 75% جانبازی دارند و قطعا ادبیاتتان را با کرنش و توام اداب اخلاقی پیگیری فرمایید ایشان 9 دکترین دارند و با مدارک لازم و عنوان استاد تمامی از دانشگاه تهران پنت دهلی ایشان 2000 مقاله ندارند بلکه حدود 3000 مقاله دارند در خصوص سن خردمندی ایشان که اثاری از وجود گرانمایه ایشان ارایه گردید جزئ از خصوصیات نوابغ میباشد با یک مصال حق کلام را تقدیم میکنم در طول زندگی افراد شاهد یک اختراع و بعضی افراد بیش از هزار اختراع و یا اثر را ملاحظه کرده ایم زیاد جای تعجب ندارد و شاید قصد شما زیاد اخلاقی نباشد ایشان از شاگردان ایت الله مرعشی نجفی بوده اند و در حضور علمای بزرگ اهل سنت نیز کسب علم نموده اند و با تشریفات لازم توسطحوزه علمیه در سن 20 سالگی به درجه اجتهاد رسیده اند در خصوص میزان قابل توجه معلومات علمی و کسب مدارک خود استاد از امریکا هندو ایران بوده و امیدورام انقدر کسب علم نموده باشید که وارد این شوخی شده اید مبنی بر احترام به عرایض خود از شما و تمام انچه که در اختیار دارید برای یک نشست ساده را دارم در دانشگاه تهران و یا مکان بنده البته با روش اینجانب همواره جناب پرفسور سعی در دفاع از ارمانهای مقدس کشور ایران داشته و با نوع نگرششان واثارشان قابل مشهود و احترام میباشند طبق قوانین جاری شما بایددرخصوص اتهامات وارده در زمان لازم پاسخگو باشید از اینرو قطعا اگر توان پاسخگویی نداشته باشید از طریق مراجع قانونی وارد خواهیم شد خوشحال میشدم قبل از به سخره کشیدن یک عموطن اندیشنمد کمی از خود واز توانمندیهای علمی وعملی خودتان میگفتید تا مخطب خود را بیشتر وبهتر بشناسم بنده شیدوش هستم یک عضو بسیار کوچک کوچک علمی جامعه بشری و بدون فوت وقت منتظر جواب حضرتعالی خواهم بود تا مقدمات نشست در حضور اساتید محترم به عمل اید
    توصیه: لطفا قبل از انتقادهای شدید به عواقب آن بیشتر فکر کنید بنده 28 سال است که استاد را میشناسم و از میزان علوم ایشان به طور جامع مطلع و اگاه هستم و در مطالب ارایه شما یک بغض خاصی را که نشانه از عدم اطلاع از شان ومقام این استاد معزز میباشد
    والسلام علی من تبع الهدی
    پاسخ سردبیر:
    سلام، ضمن تشکر از نظر حضرتعالی
    با این کمالات حضرت علامه، ادعای جانبازی 100% ایشان نیز برای ما تعجب برانگیز نخواهد بود. مشخصات بنده در بخش «درباره ما» درج شده و می توانید برای آشنایی بیشتر به آنجا مراجعه کنید. بنده صحبتم را همراه با مستندات و اسناد ارائه کرده ام و ادعاهای بی اساس شما خللی بر مقاله فوق وارد نمی کند.
    موفق باشید.
  • مرتضی شیدوش
    ۳۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۷:۵۹
    سلام
    جسارت کردن جزی از خصوصیات افراد بی پروای بدون منطق است من خیلی منطقی و اصولی از شما در خواست یک نشست کردم با حضور حتی خبرنگاران در دانشگاه تهران و یا دفتر بنده چرا شما قبول نکردید اگر دلایلتون منطقی و بر اساس اصول اخلاقی است قطعا بسیار هم باید خشند باشید و من بدون تعارف شما را به یک رویارویی علمی با اسناد و مدارک دعوت کردم
    قبل از اینکه تند برخورد کنید و خارج از شئونات اخلاقی فکر کنم دو جلسه در خدمتتان باشم و روش بحث کردن و مناظره درست علمی را برای شما مرور کنم و تند خویی از خصوصیات اهل قلم با نگرش سازندگی بدور است برای چهارشنبه جلسه ایی را ترتیب خواهم داد شما هم تشریف بیاورید و انشاالله اثار خوبی به جای خواهد گذاشت این نشست
    پاسخ سردبیر:
    سلام
    بنده در مقابل یک درخواست منطقی جسارتی نکردم. بلکه در برابر یک هشدار جسورانه و تهدید به شکایت، پاسخی جسورانه دادم. منعی برای جلسه مباحثه و مناظره نیست. می توانید به صورت مجازی و وبینار جلسه را برگزار کنید و لینک وبینار را هم برای بنده ارسال بفرمایید. با تشکر
  • مرتضی شیدوش
    ۳۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۰:۰۲
    اتفاقا شما علاوه براینکه جسورانه با یک اندیشمند بزرگ رفتار کردید بلکه تاکید بر ادامه این جسارت دارید جناب سردار سرتیپ فاروق صفی زاده جانباز ۷۵ درصدی هستند و فکر کنم شوخی بی مزه شما بر میگردد به استاد شما که کمی در لابه لای دروس به شما اخلاق را فراموش کردند اموزش بدهند انموقع که ایشان شیمیایی شدند فکر کنم کنار پدرتون به بازیگوشونی بچه گانه خودتان مشغول بوه اید و ارامش امروز تان مرحون از خودگذشتگیهای امثال استاد هستند پس لطف کنید دست از این بازی بی مزه بردارید شکر خدا حقوق خوانده اید و کار شما در شان یک حقوقدان نیست  امیدوارم در خانواده خودتان اینگونه با افراد خانواده خودتان چه جامعه کوچک در خانه خود و چه در جامعه برزگتر اجتماع اینگونه روالی را پیش نگیرید  ایشان انقدر به کشور خدمت کرده اند که با شنیدن اسم ایشان باید سر تعظیم فرود اورد  یاد اوری تاریخ کنم  فیلم ۳۰۰ را ساختند تا تاریخ و هویت کشورمان را به سخره بگیرند و ایشان به زیبایی با تالیف یک کتاب تو دهن استکبار زد و از هویت امروز شما شرافتمندانه دفاع کرد و هزینه شخصی با یک ابزار زیبای علمی دفاع کرد ای کاش کمی هم انموقع حس باسوادی به شما دست میداد و میشنیدیم که دفاعی از مرزو بوم کرده اید  برای اینکه احساس بهتری به شما دست بدهد ایشان بیش از بیست اثبات بین المللی دارند ای کاش به بیشتر مطالعه میفرمودید و کمتر میگفتید  جناب عقل کل استاد تمامی ایشان از دانشگاه تهران است نه وهم و خیال انگار لازم بود در کنار دروستان اساتید شما به شماها کمی درس اداب برخورد با اندیشمندان را یاد میدادند شوخی خودتان را تمام کنید  جرم اول شما تمسخر  دومی توهین به یک جانباز و درجه علمی ایشان  شما خیلی ناپسند و بدون تامل رفتار کردید
  • مرتضی شیدوش
    ۳۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۵۱
    سلامچیشد ارسال نککردید ادامه گفتگو را تا همه مطالعه کنند پسر جوان
    پاسخ سردبیر:
    دوست عزیز، بنده وقت ندارم تمام روز نظرات طولانی شما را بخوانم. (کامنت قبلی شما نخوانده تایید شد. اما کامنت های بعدی شما نخوانده حذف می شود.)
  • ایرانی
    ۲۰ خرداد ۰۰ ، ۲۳:۲۷
    درود.
    قول میدهم هیچکدام از شما حتی یک بار هم آقای صفی زاده رو ندیدید و قضاوت میکنید.
    واقعا چی با خودتون فکر کردید؟؟؟
  • توحید اورموی
    ۰۲ تیر ۰۰ ، ۱۵:۴۲
    درود و آفرین بر نویسنده باسواد و دقیق این یادداشت.
    افشای دروغ‌ها و جعلیات افرادی همچون فاروق صفی‌زاده هم سواد و مطالعه می‌خواهد، هم شهامت و جسارت.
    از شما خواهش می‌کنم ادامه‌ی این یادداشت‌ها را باز بنویسید و دروغ‌پردازی‌ها و سرقت‌های چنین افرادی را افشا کنید.
  • محمد ساجدی
    ۱۰ تیر ۰۰ ، ۲۱:۴۶
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سلام. پس از خواندن این مطلب و همچنین کامنت‌های خوانندگان محترم، اجازه می‌خواهم نکته‌ای به عرض برسانم. من در اواخر دهۀ شصت، در مجلۀ اصحاب انقلاب که توسط بخش تبلیغات و انتشارات **** ******** به چاپ می‌رسید کار می‌کردم. دفتر مرکزی این ماهنامه در خیابان کریمخان زند در تهران بود. این ماهنامه درواقع برای کردها چاپ می‌شد که پس از انتشار به دفتر نمایندگی در ارومیه ارسال و از آنجا به سراسر کردستان پخش می‌شد. این آقای فاروق صفی‌زاده، در آن مدتی که من آنجا بودم در دفتر مرکزی این مجله کار می‌کرد. او یک ***** **** بود، با همان **** *** ****** و آرمی که بر روی لباس بود. در آن زمان به زبان کردی شعر می‌گفت که البته از آن سردرنمی‌آوردم و غیر از شاعری، نکتۀ دیگری در او ندیدم. یک آشنای ناشری در کردستان داشت که چند کتاب کردی‌اش را برایش چاپ می‌کرد و یک روز به من گفت که از لحاظ قوانین، اگر فلان مقدار کتاب را نوشته و چاپ کنم معادل فوق‌لیسانس است و اگر فلان مقدار را چاپ کنم معادل دکترا است. اتفاقا او اوقات فراغت زیادی در اداره داشت و حتی روزهای نخست ورودش به اداره فقط به وقت‌گذرانی می‌گذشت تا کاری به او بدهند. راستش وقتی دیدم چقدر عناوین دکتر و پروفسور به دنبال اسمش داره به خودم گفتم حتما اونقدر کتاب شعر چاپ کرده که تعدادش به حد نصاب رسیده و این عناوین را بالاخره گرفته است !!
    پاسخ سردبیر:
    با سلام و تشکر از نظر حضرتعالی، 
    چنانکه در مطلب ذکر شد ما هیچ اتهامی را به فاروق صفی زاده وارد نمی کنیم و هیچ ادعایی مبنی بر کپی برداری، مورد تایید و قطعیت نیست. هر آنچه گفته شد صرفا تشکیک و احتمالات بوده و مسئولیت محتوای نظرات بر عهده کاربران است. 
  • محمد ساجدی
    ۱۱ تیر ۰۰ ، ۱۰:۵۳
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سلام. در ادامۀ صحبت‌هایم لازم می‌دانم به نکته‌ای اشاره کنم. شاید برخی این‌طور تصور کنند که وقتی می‌گوییم او یک ***** **** در دفتر ماهنامه بود، چه‌بسا او را فردی مذهبی و انقلابی در نظر بیاورند، درصورتی که آنچه من در آن چند سال دیدم، هیچ نشانه‌ای از اعتقاد خاصی در او نبود و اتفاقاً همین برایم جای تعجب بود که چگونه او با این مدل افکارش عضو این نهاد شده است. فقط کُردبودن را در این فرد می‌شد دید، اینکه از ایران باستان و یا دوران پس از آن سخن‌سرایی کند، سر سوزنی دیده نمی‌شد، و هر اتفاقی اگر در او افتاده باشه از دهۀ هفتاد به بعد بوده است. رفتارش در اداره با دیگران به گونه‌ای بود که باعث می‌شد برخی او را دست بیاندازند، درواقع نوع خنده‌ها و رفتار و صحبت‌کردنش، سوژه‌ای برای متعجب‌شدن و مزاح کردن پیش می‌آورد.
    پاسخ سردبیر:
    با سلام و تشکر از نظر حضرتعالی، 
    چنانکه در مطلب ذکر شد ما هیچ اتهامی را به فاروق صفی زاده وارد نمی کنیم و هیچ ادعایی مبنی بر کپی برداری، مورد تایید و قطعیت نیست. هر آنچه گفته شد صرفا تشکیک و احتمالات بوده و مسئولیت محتوای نظرات بر عهده کاربران است. 
  • گوتو کردستان
    ۰۴ تیر ۰۱ ، ۲۳:۲۸
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    من همی را میدانم طایفه صفی زاده پنچ برادر هستند ابتد رهبریت خزب ***** ****** ****** را به عهده داشتند وبعد امان نامه گرفتند ووارد شاخا اطلاعات شدن کما انکه صدیق صفی زاده در ورارت دفاع بود وفاروق دروزارت ارشاد بود واما فایق یک کاردانی داشت خودش را مهندش جازده بود و*** ******** به ملت کورد هستند همشان ون اگر بیوگرافی انهارا دقیق بنویسم اندازه کتابهای دروغین فروق صفی زاده هست آدمهای نمک نشناس ونمک لحرام و***** **** هستند
    پاسخ سردبیر:
    تشکر از نظر شما. نظر شما حاوی مطالبی است که اثبات نشده و نیازمند به دلیل و مدرک می باشد. بخش های حاوی توهین سانسور می شود.
  • جواد
    ۳۱ تیر ۰۱ ، ۱۳:۱۱
    برداشت آزاد از خواندن این مقاله اینست که صرفا از روی یک کینه شخصی و مستندات بی سند نوشته شده است.
    پاسخ سردبیر:
    اسناد و مستندات ارائه شده، میتونید به چشم پزشکی مراجعه کنید. 
  • مهدی
    ۰۹ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۱۴
    باسلام
    امروز به طور اتفاقی و توسط یک کلیپ با سید محمد عرشیانفر و فهرست آثارش آشنا شدم و پس از اینکه دیدم در نام آقای صفی زاده در تمام 5 اثرش آمده و توسط انتشارات ایران جام (به مدیر مسئولی فاروق صفی زاده) در سال 94 و 95 منتشر شده! لذا پیگیر آشنایی با ایشان شدم و به مطلب شما رسیدم.
    چه بسا بسیاری از فهرست آثار ایشان تألیف مستقل نبوده و اینگونه باشد!
  • کورد
    ۱۴ خرداد ۰۲ ، ۱۱:۳۵
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    اینجانب بعنوان یک کورد شافعی مذهب اعلام می کنم ، ایشان یک ******** به تمام معنا بوده و بقول معروف معلوم الحال هستند برای مناطق مهاباد و بوکان و پیرانشهر...
  • افشین بهرامی
    ۰۶ مرداد ۰۲ ، ۲۳:۱۱
    با سلام .
    قطعا و قطعا و قطعا شما که شروع به نوشتن و انتقاد از کسی میکنید ابتدا باید خودتان را هم در کفه دیگر ترازو قرار دهید تا مخاطب ببیند کسی که انتقاد می‌کند آیا یزید نیست ؟ یا شاید هم شمر .دوست عزیز یا شاید انسانی که بدون هیچ منطق و دلیلی شروع به تخریب دیگران میکنی همین آماری که شما ارائه دادی حتی اگر تاکید می‌کنم حتی اگر یک پنجم هم درست باشد از آثار دکتر و کتابها و مقالاتشان باز هم باید وی را یک نخبه خطاب کنیم پس حداقل برای تخریب دیگران خودتان آمار که می‌دهیدکمی بیندیشید که اگر حتی بجای پانصد جلد کتاب پنجاه جلد هم نوشته باشند به تمام معنا نخبه میباشند.
    افشین بهرامی کارشناس ارشد باستان شناسی دانشگاه تهران
    ساکن تهران .
    پاسخ سردبیر:
    سلام جناب آقای کارشناس ارشد از دانشگاه تهران! 
    مهم نیست من یزید باشم یا شما شمر،
    به سخن باید توجه کرد نه گوینده،
    من نگفتم ادعای من صد در صد درست است و حتی نگفتم یک پنجم آن درست است،عرض کردم تشخیص امر بر عهده مقام قضایی است و ما قضاوت نکردیم و نمی کنیم. شاید این ابرپروفسور واقعا نخبه باشد. 
  • مازیار تازیکش
    ۱۶ شهریور ۰۲ ، ۱۲:۳۱
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    بدجوری داری میسوزی...من بشخصه یقین دارم پروفسور مردی شریف است...لابد پروفسور سمیعی ***** عالیه...
  • عطار
    ۱۰ دی ۰۲ ، ۲۳:۳۶
    با سلام، امشب به طور اتفاقی در جلسه ای ، همراه با اساتید دانشگاه برای اولین بار دکتر را زیارت کردم، در حالی که اصلا ایشان را نمیشناختم و هیچ اطلاعاتی در مورد ایشان نداشتم، بسیار افتاده و با وقار بودند بعد از معرفی خودشان و کنجکاوی دوستان از سوابق علمی و نگارشی ایشان مطلع شدم ، خودشان پیشنهاد دادند که در گوگل نامشان را سرچ کنیم اما متاسفانه با این مطالب روبرو شدم، صحت و سقم مطالب بر من آشکار نیست ولی شخصیت ایشان قابل تحسین بود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی